ROK   2008

Silvestrovské polietanie

Keďže posledný tohoročný týždeň bolo pekné počasie a cez obed sa teploty vyšplhali aj nad nulu, dohodli sme si polietanie na Silvestra. Na letisku v Bodiciach sme sa zišli okolo 13:00. Bolo bezvetrie, slniečko svietilo a tak nám nič nebránilo v pohodovom lieta

ní. Všetci prítomný sme si zobrali na lietanie len električky. Dokonca bolo aj niečo málo snehu, tak to vyzeralo ako naozaj v zime. Poletovali sme v pohode, ale ako sa slniečko pomaly skláňalo k obzoru začalo sa ochladzovať a okolo tretej hodiny poobede sme už museli končiť, lebo nám takmer primŕzaly prsty ku kniplom. Keďže som nezabudol zobrať foťák tak si pozrite zopár obrázkov TU

Babie leto v Bodiciach

V októbri sme využili pekné počasie na intenzívne lietanie na letisku v Bodiciach. Čas babieho leta bol tiež v znamení oficiálneho ukončenia tohoročnej letovej sezóny. Opäť sa varil guláš, lietalo sa o dušu a robilo sa všetko ostatné čo k tomu patrí. Náš tým sa opäť rozrástol, chodia s nami lietať  dvaja mladíci Juraj Majerik a Dominik Devečka. K modelárčine sa opäť vrátil aj Julo Valaštiak. Spolu s nimi sa k nám pripojil aj Jano Gabauer, takže na letisku býva pomerne rušno.

Ako to tak vyzerá babie leto je už na konci a nám neostáva nič iné, ako sa zavrieť do dielní a dielničiek a intenzívne pracovať na nových modeloch, prípadne repasovať tie olietané.

TU je zopár obrázkov z ukončenia sezóny a októbrových lietaní.

Čo sa udialo v auguste a septembri

Zvyšné dny augusta sme trávili na našom letisku v Bodiciach väčšinou pracovne. Naďalej sme upravovali príjazdovú cestu a priebežne kosili plochu letiska. Posledné víkendy začalo byť konečne na letisku rušno, plocha sa pomaly dostáva do povedomia mikulášskych modelárov a začína to už "cvrkať". Zažili sme aj niekoľko havárií, Marek rozbil neopraviteľne svojho motoráka RG-148 (klasická chyba- v letu na chrbte si pomýlil výchylku výškovky). Ďalej sme rozbili aj RC hádzadlo (to zasa Jano nezvládol gumicuk. Po predchádzajúcom tvrdom pristátí sa uvoľnilo lože serv, nevšimli sme si to, no a bolo to jasné. Ešte nás čaká upraviť plochu na parkovanie áut a pre tento rok to bude vzhľadom na počasie asi tak všetko.

Teraz sa ešte chystáme do Velkej Lomnice, kde náš kamarát Alex Komárnický na tamojšom letisku poriada v sobotu 20.9. Stretnutie obrov.

Zakončenie tohoročnej sezóny bude asi v Bodiciach, ale ešte nie je určený termín.

Janov Pilatus Porter dostal nový motor

Namiesto pôvodného motora King 60 cm3 ,s ktorým boli problémy, sa na Portera dostal celkom nový motor DL-50 dovezený rovno z Hong Kongu. Motor má za sebou asi dve hodiny zábehu. Model s novým motorom vo vzduchu ešte nebol, lebo sa teraz hodne ochladilo (stred septembra). Tak si počká na babie leto, ktoré vraj má ešte prísť.

ČMELÁK MODEL SHOW          9.-10.8.2008

Týždeň utiekol ako voda a v piatok poobede sme sa vybrali opäť na cestu, tentoraz do Holešova. Ešte v Púchove svietilo slniečko, ale ako sme prešli hranicu, tak nad moravou bolo zatiahnuté čiernymi mrakmi, že to vyzeralo ne poriadny dážď. Ten aj prišiel keď sme prechádzali cez Vizovice. Našťastie po príchode na letisko už nepršalo, tak sme stihli postaviť prístrešok a stany za sucha. Potom ešte trocha popršalo, ale to nám už nevadilo, lebo sme boli v suchom. V noci na sobotu ešte pršalo a sobotné ráno už len sem tam. Po zaregistrovaní sa prebehlo zahájenie akcie už ako je zvykom v Holešove, za účasti lietadiel miestneho aeroklubu.

Lietať sa začalo o desiatej za mierneho vetríka. Naša partia si svoje lety odbyla niečo po jednej hodine a potom sme sa pozerali na lietanie ostatných. Celkovo bolo zaregistrovaných niečo cez päťdesiat modelárov, čo bolo dosť prekvapením, vzhľadom na piatkové a sobotňajšie ranné počasie. Nič menej väčšina účinkujúcich lietala a bolo stále sa na čo pozerať. Aj divákov prišlo naozaj veľa. Opäť sme sa postretali so známymi tvárami a tak bolo stále si o čom rozprávať. Sobota bola ale poznamenaná veľkou modelárskou tragédiou, kedy pri vystúpení skupiny predvádzajúcej súboje prvej svetovej vojny došlo na modelu trojplošníka Fokker k deštrukcii výškovky a jeho následnému zrúteniu z veľkej výšky. Z modelu neostalo skoro nič celé.

V nedeľu sme sa prebudili do jasnej oblohy. Troška chladnejšie ráno prešlo do režimu "tropicana" , takže nakoniec sme sa aj trocha viacej zohriali. Divákov tento raz prišlo naozaj veľa a mali sa na čo pozerať. Jedna ukážka striedala druhú. Naša partia predviedla svoje modely okolo jedenástej ešte pred ukážkou veľkých lietadiel miestneho aeroklubu. Oficiálny záver prebehol o štrnástej hodine. Predseda LMK Čmelák Holešov, Vladimír Zicháček, všetkým poďakoval za predvedenie modelov a vyjadril nádej, vzhľadom k neistej budúcnosti Holešovského letiska, že sa s nami stretne aj na budúci rok. Pretože máme "Čmeláka" radi, tak aj my dúfame, že sa na letisku v Holešove na budúci rok opäť stretneme.

Väčšinu fotografií nafotil Marek a môžte si ich pozrieť TU

Frýdek-Místek - Bahna       2.-3.8.2008

Presne na prelome prázdnin sme sa vybrali na Moravu v zostave Michal, Jano, Robo ,Martin a Miro. Vyrazili sme v piatok v odpoludňajších hodinách za veľkej horúčavy. Cesta prebehla celkom dobre a na letisko na Bahnách sme dorazili okolo osemnástej hodiny. Rozložili sme vigvamy a prístrešky, zostavili modely a mohli sme sa riadne zvítať s moravákmi. V sobotu ráno sme sa prebudili do krásneho dňa, už od skorého rána slniečko pálilo ako by nás chcelo roztopiť, čo sa mu aj podarilo. Zahájenie akcie prebehlo o desiatej hodine a všetci piloti sa snažili, aby početným divákom predviedli svoje modely. V sobotu večer sme sa dozvedeli od Jirky Banáše, že naše snaženie sledovalo približne 1500 ľudí. Celodenná horúčava bola ale zakončená podvečerným dažďom a následnou búrkou. (Už v piatok, cestou na Bahna sme spolu s Michalom rozmýšľali, či Bahna ostanú verné svojej tradícii, áno ostali, OPÄŤ SME ZMOKLI).  Našťastie to netrvalo dlho a po ôsmej hodine večer už nepršalo a búrka odišla.

V noci na nedeľu vraj tiež pršalo, to som ale prespal. Ranné prebudenie bolo opäť do jasnej oblohy, všetka voda vsiakla a tráva bola za chvíľku suchá. Oficiálne lietanie sa začalo o desiatej a lietalo sa v kuse až do záverečného vyhodnotenia, ktoré prebehlo o 14:00 hodín. V nedeľu prišlo trocha menej divákov, ale aj tak ich bolo opäť veľa. Pri svojom poslednom lete mal smolu Robo, ktorého Lavočka pri pristátí zakopla ľavou nohou o akúsi dieru a poškodil podvozok. Robo si ale z tejto situácie nerobil veľké starosti, lebo už tak chcel Lavočku po niekoľkých rokoch lietania generálkovať, tak teraz už bude musieť naozaj tú generálku vykonať.

Po vyhodnotení prenechali organizátori letisko veľkým lietadlám a my sme začali baliť. Z letiska domov sme odchádzali po velmi pekne strávených dvoch dňoch síce trocha unavení a nevyspaní, ale veľmi spokojní. Na budúci rok sa na Bahnách stretneme teda opäť znova, ako povedal Jirka Banáš. My určite prídeme.

Teraz ešte opraviť drobné šrámy a na budúci víkend hurá do Holešova.

Tu je niekoľko obrázkov z nedele.                                                                                                                           znovu a opäť písal Japro

Klubové lietanie v Bodiciach  -    19.-20.7.2008

zemepisná poloha letiska:      49°4’ severnej šírky,  19°35’  východnej dĺžky

Už pri lietaní na Dobrej Nive sme si dohodli termín klubového lietania na našej novej ploche v Bodiciach.

Spočiatku to vyzeralo, že akciu budeme musieť zrušiť. Skoro celý týždeň na Liptove pršalo a bolo chladno. V piatok ráno sa ale vyčasilo a tak sme spolu s Michalom strávili piatkové odpoludnie kosením plochy a prípravou zázemia.

V sobotu ráno sme sa prebudili do jasnej oblohy a preto hurá na letisko. Začali prípravy na varenie guláša a do pol jedenástej prišli ostatný chalani a mohlo sa začať lietať. Bola to prvá väčšia akcia na ploche v Bodiciach.  Celý víkend sa niesol v znamení intenzívneho lietania. Na obed sa podával guláš a la Michal, všetci sa len olizovali. V sobotu večer, po riadnych skúškach, bola plocha uznaná komisiou (naši chalani) za prevádzky schopnou. Do neskorej noci sa klábosilo takmer o všetkom. Unavený sme šli spať okolo polnoci. Nedeľa sa tiež vydarila, aj keď ráno bolo trocha chladno, čo okomentoval Oto nevyberanými slovami. Ráno fungoval ako had. Aktívny slovne aj fyzicky začal byť až keď ho zohrialo slniečko. Medzičasom sa opäť lietalo a baliť sme začali na obed, kedy sa začalo mračiť a vyzeralo to na búrku, alebo dážď. Ten dážď nakoniec predsa prišiel, ale to už sme boli doma.

Takže na záver    HURÁ, OPÄŤ MÁME KDE LIETAŤ !!!!!                                    aj sme sa fotili -TU- sú fotky

Nové Zámky 2008  -    28.-29.6.2008

Opäť ako vlani sme sa vybrali na konci júna na návštevu k našim kamarátom v Nových Zámkoch. Na cestu sme sa vydali už v piatok a v horúčave sme dorazili na letisko okolo 20-tej hodiny. Robo dorazil až v sobotu. Otík nás už čakal a po zriadení bývania a komletáži modelov sme každý urobili skúšobný skok.

V sobotu doobeda sa na letisku zozbieralo okolo tridsať modelov a v krásnom slnečnom počasí sa lietalo až do večera. Organizátori nás na obed nakŕmili veľmi dobrým gulášom a tak sme boli plný energie na lietanie. aj keď trocha viacej pofukovalo, čo nám ale nerobilo problémy. Michal si doviezol svoj nový model Slingsby, s ktorým predviedol v podvečer veľmi pekné lietanie. Slingsby je vetroň, ktorému bol prirobený predok z Pipera. Lieta naozaj veľmi pekne. Marek lietal tiež s novým modelom RG 134, je to dolnoplošník na MVVS 6,5. V sobotu urobil najviac letov z nás a nebyť toho, že v sobotu podvečer poškodil podvozok (tak sa "kochal", že pri pristátí zabudol podrovnať) bol by asi urobil najviac letov zo všetkých. Otík, Robo a ja sme mali svoje osvedčené modely Z-50M, La-7 a TL-96. Všetkým sa nám lietalo veľmi dobre. Robo síce v sobotnom podvečernom lete trocha poškodil podvozok, ale to ho neodradilo a lietal s Lavočkou aj naďalej, ale s trocha menšou od Alfa model. Rozdiel nebol skoro poznať až na chýbajúci rámus motora.

Týmto chcem poďakovať organizátorom za pekne strávený víkend. Zopár obrázkov, ktoré nafotil Marek je TU

znovu a opäť písal Japro

Začala sezóna 2008  -   Dobrá Niva 10.-11.5.2008

Tak už sme znovu vybalili svoje stroje a nastal čas na ich prevetranie. Ten čas nastal na letisku v Dobrej Nive neďaleko Zvolena. Zišli sme sa všetci členovia a niekoľko kamarátov v sobotu ráno okolo desiatej hodiny. Počasie nám prialo, bolo polojasno, vial mierny vetrík a nálada a chuť lietať stúpala čin ďalej tým viac. Samozrejme nemohol chýbať ani tradičný guláš, ktorý tento rok pripravoval Robo. Samozrejme s pomocou všetkých.

Na ploche sa objavili tri nové modely. Michal priviezol celkom nový model motorového vetroňa Slingsby, do ktorého osadil motor 26ccm. Náš kamarát Miro Dzúr postavil pre syna akrobatický model na šesťapolku a Miro priviezol Spitfire z produkcie Alfa model.

Nevyhli sme sa ani haváriám. Jakub pri pristávaní elektrifikovaného Jaka spadol z väčšej výšky a nalomil chvost a Marek pri štarte odlomil výškovku po prevrátení modelu. Po oprave v ďalšom štarte urobil tú samú chybu, ktorá tentoraz bola neopraviteľná, odlomil celý chvost. Tak máme trocha práce na opravách. Ostatný lietali s tými istými modelmi ako minulý rok. Lietalo sa celý deň a tiež v nedeľu doobeda. Domov sme sa rozišli po veľmi vydarenom víkende v nedeľu poobede.

Chcem poďakovať našim chalanom zo Zvolena, ktorí tento víkend pre nás všetkých pripravili.

Niekoľko snímkov je TU a ďalšie, čo nafotil Oto dodám, až je Otík pošle.

znovu a opäť písal Japro

Výstava                                          14.3.2008

Posádkový klub armády, pod ktorého hlavičkou pracujeme, usporiadal v piatok 14.3.2008 posádkovú prehliadku ZUČ a ZTČ, ktorej sa zúčastnil aj náš klub. Okrem nás vystavovali aj raketový modelári, klub zberateľov a klub amatérskeho filmu Nikolaus. V prehliadke ZUČ účinkovali všetky umelecké súbory pracujúce pod hlavičkou PKA. Prehliadku videlo približne 200 divákov.

Niekoľko snímkov z prehliadky Vám odprezentujeme tu.

1.3.2008         Nanovo sa ozývame po skoro pol roku, kedy sme pre rôzne naše technické problémy a tiež pre problémy s prístupom na server. Trocha sme stránku     vylepšili po dizajnové stránke. Naďalej Vás budeme informovať o všetkom dianí v našom klube.