ROK  2007

ČMELÁK MODEL SHOW          10.-12.8.2007

Opäť, ako niekoľko rokov predtým, sme sa vybrali na Moravu, konkrétne na letisko do Holešova na 10. ročník Čmeláka. Pricestovali sme v piatok neskoro navečer a len čo sme postavili bývanie, už bolo tma. Noc bola zvládnutá podľa čmelákovských tradícií. Napriek nepriaznivej predpovedi počasie v sobotu bolo typu "tropikana" a v nedeľu sa tiež nedalo zahanbiť. Modelov a modelárov bolo veľa a tak sa vo vzduchu stále niečo dialo. Bolo k videniu zopár nových modelov pomedzi ktorých sa vynímala Avia 122, ktorú postavil Zdeněk Vlach a tiež Dauntles p.Sládka postavaný Dušanom Bařinom. Oba modely boli pred záletom a preto ich ukážka bola len statická. Tak isto aj Michalov nový model Catalina, ktorý je pred záletom absolvoval len statickú ukážku. Čo viacej napísať? Organizácia bola ako vždy na veľmi vysokej úrovni a opäť to nemalo chybu.

Niečo málo fotografií je TU  (stále som niekde bol a s niekým kecal, preto je ich tak málo)

zasa a opäť napísal japro

Místek-Bahna       3.-5.8.2007

Tento rok sme sa opäť vybrali na našu obľúbenú akciu na severnú Moravu na letisko Bahna pri Frýdku - Místku. Cestou sme síce zmokli, ale na letisku bolo sucho a čakalo nás pekné počasie po celý víkend. Opäť sme sa stretli s kamarátmi a trocha pokecali. Organizácia podujatia bola ako vždy na veľmi dobrej úrovni a lietalo sa veľmi dobre. Čo by som už ďalej písal, proste bolo fajn.

Zopár obrázkov z podujatia je TU

opäť napísal japro

Nové Zámky        30.6.-1.7.2007

Na pozvanie našich kamarátov sme sa vydali na polietanie do Nových Zámkov. Internetová predpoveď síce predpokladala prehánky, ale skutočnosť bola celkom iná. Sobota sa predstavila štýlom "tropicana" a ani nedeľa neostala tomuto označeniu nič dlžná. Oto a Martin boli na letisku už od piatka a my ostatný sme pricestovali až v sobotu ráno. Bohužiaľ sa nemohol zúčastniť Michal a ani Miro.

Spolu nás bolo na letisku okolo 30 modelárov, modelov bolo tiež dostatok. Lietalo sa celý deň bez prestávky.

Trocha smoly mal pri prvom lete Jano, ktorému po štarte na trocha hrboľatej dráhe odpadlo koliesko podvozku a na druhej strane sa otočila papuča o 180 stupňov. Po vcelku dobrom lete Jano núdzovo pristál do vysokej trávy. Škody neboli žiadne, dokonca to neodniesla ani vrtuľa. Po malej oprave prednej nohy a zhodení papúč už to bolo dobré. Ďalšie lety prebehli bez problémov. Potešil nás Oto, ktorý sa pomaly zrastá so svojim Zlinom a čím ďalej predvádza lepšie a lepšie lety. Martin znova odlietal svoj vysoký štandard. Robo, ktorý pricestoval až v sobotu večer, letel až v nedeľu. Tentoraz si priviezol svoj menší model Fw-190 s ktorým predviedol veľmi pekný realistický let. Mladý Marek si do sýtosti polietal so svojou električkou.

V nedeľu doobeda sme sa boli pozrieť na ULL letisku v Šuranoch, kde majú modelári vytvorené perfektné zázemie vďaka spolupráci s miestny klubom ULL lietania. Niečo také sa málokde vidí.

Celkovo to bola veľmi vydarená akcia a v nedeľu sme odchádzali upečený, ale spokojný.

Zopár obrázkov z podujatia je TU                                                                                                                             napísal japro

Rohatec          16.-17.6.2007

Na modelárske letisko v Rohatci sme vyrazili v piatok po robote. V našej zostave chýbali Oto a Miro, ktorý sa nemohli zúčastniť. Na letisko sme došli okolo 19:30. Je to súkromné letisko modelárskeho klubu Hodonín, umiestnené vo veľmi peknom prostredí. Boli sme tam prvýkrát.

Znovu sme sa po dlhej zime zišli s našimi kamarátmi z Moravy. Po postavení bývania nasledovali spoločenské stretnutia a príprava na sobotu. Toto stretnutie bolo pojaté ako priateľské polietanie, čo sa nám veľmi ľúbilo. Zo piatka na sobotu prechádzal slabý front a v sobotu to trocha viacej fúkalo, ale doobeda sa vietor ukľudnil a mohlo sa lietať. Martin a Robo predviedli štandardné ukážky, len Jano mal smolu, pretože mu odišli kolieska na hlavnom podvozku. Snáď vplyvom tepla alebo nekvality (polopneumatické kolesá praskly v mieste vulkanizácie polovíc pneu). Lietalo sa až do večera. Na nedeľu hlásená horúčava sa dostavila a tak lietanie bolo za skoro bezoblačnej oblohy a takmer bezvetria. Z našich zaletel Martin pekný let, ale Robo nemohol svoju Lavočku natočiť (pravdepodobne závada v palivom systéme). V poobedňajších hodinách sme zabalili a okolo tretej sme sa vydali na cestu domov.

Trocha obrázkov je TU                                                                                                          napísal  japro

Stretnutie Eso Top modelov  -   Plešnice 8.-10.6.2007

Letisko Plešnice sa nachádza asi 20 km na západ od Plzne, Vybrali sme sa tam na pozvanie nášho kamaráta Pavla Hlávku, ktorý nás pozýval už niekoľko krát. Na cestu, dlhú 630 km sme vyrazili vo štvrtok v noci o 02:00 hod. Cesta prebiehala v pohode a ráno okolo šiestej sme sa na parkovisku u motorestu Devět křížů stretli s druhou časťou našej výpravy, ktorá vyrážala v rovnakom čase zo Zvolena. Po krátkom odpočinku sme vyrazili smer Praha. Tam sme dorazili krátko pred deviatou hodinou, mali sme v úmysle navštíviť Letecké múzeum na letisku Kbely. Prehliadka novej expozície nám nám trvala až do 13:00 hod. Oto nafotil neskutočné množstvo snímkov. Po prehliadke sme využili blízkosť predajne Hangar1 a zopár vecí sme nakúpili. Cesta Praha - Plzeň nám vďaka krátkemu poblúdeniu za Prahou trvala  takmer dve hodiny. Na letisku v Plešnici nás ako prvých účastníkov privítal Pavel o 16:00 hod.

Po krátkom odpočinku sme postavili prístrešky ,stany a zostavili modely. Pretože celý deň bolo neskutočne horúco sme museli dodržať pitný režim a dali sme si originál plzeňské pivo (to sme ešte nevedeli aké horúčavy nás čakajú). Zvyšok piatka sa niesol stretnutiami s kamarátmi, ktorý postupne prichádzali.

Sobotňajšie ráno nás privítalo bezoblačnou oblohou a miernym vetríkom, ktorý fúkal v smere dráhy, čo viacej sme si mohli priať. Po všetkých nezbytných hygienických a stravovacích úkonoch na sledovala príprava modelov. Pretočili sa motory, skontrolovaly sa všetky spoje a súčasti modelov a čakali sme na zahájenie. Medzi tým sa na letisku objavila krásne zrenovovaná súkromná AN-2 s výsadkom parašutistov. V priebehu doobedia vykonala viacero výsadkov.

Zahájenie prebehlo pre nás trocha nezvykle až o 13:00 hod. Po krátkych bezpečnostných a organizačných pokynoch sa začalo lietať. Naše vystúpenie začal Robo so svojou Lavočkou. Let prebiehal bez problémov a bol veľmi realistický. Záver letu však poznamenala technická porucha. Nevysunula sa ľavá noha a tým sa Robo postaral o veľmi vzrušujúce pristátie. Po márnych pokusoch o vysunutie sa rozhodol pre núdzové pristátie do blízkeho poľa s obilím. Po spomalení letu a dostatočnom natiahnutí položil Lavočku krásne naplocho do poľa. Modelu sa nič nestalo a odniesol to iba dierou v poťahu na smerovke. Po Robovi nasledoval Oto so svojim Zlinom Z-50M, Otov nový model predviedol peknú realistickú akrobaciu. Po pristátí bol poprávu odmenený potleskom. Medzi tým sa pripravil na štart Jano s celkom novým modelom TL-96 Star. Model mal pred sebou vôbec prvý let. Po peknom štarte nasledovalo krátke dotrimovanie. Model letel rovne, nikam nepadal a Jano predviedol solidný let.

K večeru sme išli navštíviť nášho priateľa, známeho výrobcu vrtulí, Bohumila Misterku. Konečne sme videli, ako sa vyrábajú vrtule. Ešte predtým nám Bohumil ukázal ich modelárske letisko, len sme tíško závideli. Predstavte si lúku o ploche niekoľko hektárov, široko ďaleko nijaká prekážka a na kraji lúky klubovňa a krásna nízko posekaná dráha s odstavnou plochou. No proste nádhera.

Po príchodu naspäť na letisko Robo vykonal opravu podvozku a u útržkoch sme si pozreli video z uplynulého dňa, ktoré Pavel premietal na veľké plátno.

Nedeľňajší program sa v mnohom podobal sobotnému, len pri našich ukážkach sme si vymenili poradie letov. Opäť, rovnako ako v sobotu panovalo pravé letné počasie s teplotami okolo 30 stupňov. Ukončenie akcie prebehlo o 14-tej hodine. Potom sme sa vydali na spiatočnú cestu domov kam sme dorazili okolo polnoci.

Týmto by som sa chcel poďakovať Pavlovi Hlávkovi za starostlivosť, ktorú nám venoval.

Ďalšie foto je TU

napísal  japro

Začala sezóna 2007  -   Dobrá Niva 19.5.2007

Vzhľadom k nepriazni počasia na začiatku mája  a tak trocha aj nedostatku voľného času sme sa zišli všetci na spoločnom lietaní až v sobotu 19.5. na letisku v Dobrej Nive. Naše letisko v Gôtovanoch je stále ešte nedostupné, ale už sa začína rysovať dohoda s novým majiteľom. Okrem nás prišlo aj niekoľko kamarátov modelárov a tak na letisku bolo okolo desiatej hodiny dostatok modelárov aj modelov. Počasie objednal Oto (možno aj niekoho uplatil, lebo celý deň bolo nádherne), vetrík si máličko pofukoval a slniečko pálilo odušu. Boli s nami aj naši juniori, ktorí si dobre polietali a využili celý deň na lietanie. Ako už tradične sa aj varil guláš, niečo málo sa aj popilo na privítanie po zime.

Lietali sme celý deň a všetci boli spokojní. Guláš chutil a niektorí z nás ho zjedli v priebehu poobedia aj niekoľko misiek.

Ako to vyzerá u nás v dielni

Cez zimu je naša dielňa v Posádkovom klube v permanencii dva až trikrát do týždňa. Reparujú sa modely, ktoré utrpeli šrámy v ostatnej sezóne a zároveň sa stavajú nové. Veľkou výhodou tejto dielne je jej veľkosť. Naraz tam môžme pracovať traja až štyria.

Pozrite si, ako to vyzerá, keď sa v dielni pracuje .

Na fotografiách je vidno, ako pracuje Miro a jeho obe deti a Janov syn Marek.

Miro a jeho syn Jakub stavajú modely podľa plánov zo starého časopisu Modelář.

Miro stavia model JAK-9 a Jakub Čmeláka, Jediný rozdiel oproti originálu je v pohonu, ktorým bude elektrika. Marek stavia za pomoci otca zväčšený model, tiež podľa plánku v starom Modeláři, Red Baron na 10cm3 .

pridal  japro

Boli sme si polietať              18.2.2007

Dnes sa ukázalo pekné počasie. Tak nám nezostalo nič iné, len zobrať naše električky a hurá na plac. Bohužial nemohol prísť Michal, lebo bol odvolaný do zamestnania. Ale i tak sme si fajn polietali.

Prikladám zopár obrázkov.

pridal  japro

Hodnotenie roka 2006          17.12.2006

Záverečné vyhodnotenie našej činnosti v roku 2006 prebehlo v reštaurácii Mustang v Demänovej. Prítomný boli všetci aktívne lietajúci členovia nášho klubu. Po "slávnostnom obede" sme hodnotili našu účasť na akciách, ktoré sme navštívili. Vo spoločnej debate sme nenašli snáď ani jeden negatívny prvok a celkovo bola vyjadrená spokojnosť s naším účinkovaním. Tiež sme spriadali plány na sezónu 2007, ale vzhľadom k tomu, že ako v slovenskom tak aj v českom kalendári niektoré akcie vôbec niesú uverejnené (rovnako to bolo aj minulý rok)tak zatiaľ plánujeme v podobných termínoch ako vlani. Chceli by sme sa zúčastniť tých samých akcií ako vlani a nim chceme priradiť účasť u Pavla Hlávku v Plešnici. Snáď nám to vyjde.